تفاوت بوتاکس مو با کراتین مو

29 مهر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

بوتاکس مو و کراتین مو هر دو روشی برای صافی و نرمی مو هستند که در مراکز زیبایی انجام میشوند. هر دو روش از تقویت مو محسوب میشوند عمئه فرق کراتین مو با بوتاکس مو در مواد سازنده آنهاست. در این مقاله مزایای بوتاکس مو و مزایای کراتین مو همچنین قیمت کراتین مو و بوتاکس مو باهم بررسی میشود. فروشگاه آنلاین کراتین مو با تنوع محصولات خود در زمینه کراتین مو و بوتاکس مو توانسته مشتریان زیادی را جذب کند.

بوتاکس مو چیست ؟

گاهی استفاده زیاد از اتو مو ، رنگ و دکلره و مواد شیمیایی مو ها را وز کرده و باعث آسیب به مو میشود. بنابراین با نرم کننده های معمولی این مشکل از بین نمیرود. بوتاکس مو روی قسمت های شکسته شده و نازک شده مو قرار می گیرد و باعث پر شدن تار مو و کلاژن سازی مو میشود. در واقع هدف این روش تغذیه و ترمیم مو است. در این روش انتظاری از صافی و شلاقی شدن مو نداشته باشید این روش باعث حجیم تر شدن ، و براق شدن مو میشود.

کراتین مو چیست ؟

موهای ما دارای مواد معدنی و پروتئینی است که وجود این مواد باعث درخشانی و صافی مو میشود. افرادی که موهای وز و فری و شکننده ای دارد این مواد پروتئینی  کم تر در موهایشان وجود دارد بنابراین کراتین مو با انتقال این مواد به موها باعث صافی و احیا مو میشود.  کراتین مو باید توسط افراد متخصص انجام شود تا باعث آسیب به موها نشود.

مواد مصرفی در بوتاکس مو :

مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو شامل : پروتئین مو ، کلاژن ، مواد مغذی ، انتی اکسیدان است. سایر مواد مانند ویتامین e ، روغن نارگیل ، خاویار ، و اسید آمینه که در بوتاکس مو هستند قابلیت نرم کنندگی بالا دارند.

مواد مصرفی در کراتین مو :

برای کراتین مو بعضی از مواد مانند فرمالدهید که سرطان زا است قرار دارد که بهتر است از کراتینی که فاقد فرمالدهید است استفاده کنید. تمام محصولات موجود در وبسایت کراتین مو فاقد فرمالبدهید هستند و از متیل گلیکول در محصولات کراتین مو استقاده شده است.

بوتاکس سکرت

فرق بوتاکس مو با کراتین مو در ماندگاری :

پس از انتخاب بین کراتینه مو و بوتاکس سوال مهم مدت زمان ماندگاری این فرآیند هست. باید در نظر داشت ماندگاری این دو روش بسیار وابسته به نگهداری‌های پس از آن است. باتوجه به فرق بوتاکس مو با کراتینه در هزینه‌ها، یکی از سوالات مهم در مورد این روش، ماندگاری آن است. با توجه به جنس موهای شما ماندگاری بوتاکس بین 2 تا 4 ماه است. اما بسته به مراقبت‌ها، ماندگاری می‌تواند تا 6 ماه هم ادامه پیدا کند. از جمله مهمترین مراقبت‌ها پس از بوتاکس، قرنطینه مو به مدت 72 ساعت است. در این زمان نباید موها را بشورید یا شانه کنید. هرچه زمان شستن طولانی‌تر باشد، جذب مواد بوتاکس بیشتر می‌شود. کراتینه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی ، ماندگاری بالاتری نسبت به بوتاکس دارد. اما ماندگاری کراتینه هم به استفاده از شامپوهای بدون سولفات و نرم‌کننده مخصوص بعد از آن وابسته است. کراتینه نیز مانند بوتاکس نیاز به قرنطینه پس از قراردادن روی مو دارد. این قرنطینه بنا به مواد مصرفی می‌تواند بین 1تا3 روز باشد. بنابراین فرق بوتاکس مو با کراتینه در ماندگاری مقدار قابل توجهی است.

مزایای بوتاکس مو و کراتین مو :

فرق بوتاکس مو با کراتینه در تقویت‌

استفاده از مواد ارگانیک در بوتاکس، باعث شده تا این ماده بتواند نقش مهمی در احیای مو و همین‌طور کاهش ریزش مو داشته باشد. قرار گرفتن انواع مختلفی از مواد مغذی و ویتامین‌ها بر روی مو باعث تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش غیر طبیعی مو می‌شود. شاید شما هم واژه‌ی موهای آدامسی را شنیده باشید. در این شرایط مو به دلیل از دست دادن پروتئین‌های ساختاری و آسیب‌های ناشی از رنگ‌کردن و دکلره، به راحتی کشیده می‌شود اما مجدد به حالت قبل برنمی‌گردد و کشسانی خود را از دست می‌دهد.  بوتاکس‌مو باعث افزایش بازگشت مو به حالت قبلی و افزایش پایداری و کشسانی موها می‌شود. همچنین این روش به دلیل قرار گرفتن لایه محافظتی بر روی مو باعث محافظت نسبی در برابر آسیب‌های بعدی می‌شود.  در مقابل روش کراتینه مو را داریم این روش نیز تا حد زیادی باعث تقویت مو می‌شود و از موها در مقابل اشعه نور خورشید و آلودگی محافظت می‌کند، اما فرق بوتاکس مو با کراتینه در میزان تقویت است، کراتینه در مقابل بوتاکس مو از قابلیت تقویت کمتری برخوردار است.

معایب :

درمان مشکلات پوستی

شوره، خارش پوست سر و پسوریازیس از جمله مشکلات عدیده بسیاری از افراد است. اما در  بوتاکس به دلیل نفوذ مواد به پوست سر و نتیجتا تقویت پوست، تا حدودی می‌تواند باعث درمان این بیماری‌ها شود، اما درمان جدی‌تر نیاز به مراجعه به پزشک دارد. متاسفانه تا کنون اطلاعاتی از بهبود مشکلات پوستی با استفاده از کراتینه در دسترس نیست.

آسیب به مو و بافت مو

فرق بوتاکس مو با کراتینه، در حفظ و نگهداری از بافت‌مو یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب روش است. بوتاکس مو بر خلاف کراتینه، به هیچ‌وجه به بافت یکپارچه‌ مو آسیب نمی‌رساند و پیوندهای پپتیدی موجود در ساختار مو را نمی‌شکند. در نتیجه مو از داخل و بیرون احیا می‌شود و این موضوع در طی زمان باعث ضعیف شدن ریشه مو نمی‌شود. اما در مقابل کراتین به دلیل مصنوعی و شیمیایی بودن، ممکن است باعث آسیب به بافت‌ مو شود، ضمن اینکه می‌تواند باعث حساسیت در ناحیه چشم و پوست نیز شود.

چرب شدن مو

وجود مواد سنگین کراتین روی مو باعث چرب شدن سریع‌تر مو نسبت به حالت عادی و یا حالتی که مو دارای بوتاکس است می‌شود. تفاوت کراتین و بوتاکس مو در این مورد بسیار چشمگیر است به‌گونه‌ای که ممکن است پس از کراتینه شما هر روز لازم باشد موهای خود را بشورید و همین امر در نهایت سبب خشکی پوست سر می‌شود اما در بوتاکس مو شما این مشکل را ندارید و چرب شدن موها روند طبیعی و نرمال دارد.

قیمت بوتاکس مو از کراتین مو بیشتر است زیرا مواد معذی بیشتری در بوتاکس مو موجود است.

جمع بندی :

 در این مقاله به بررسی تفاوت کراتین مو و بوتاکس مو پرداختیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کردیم. فروشگاه کراتین مو با محصولات با کیفیت در زمینه کراتین و بوتاکس مو توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.