فوتون تراپی چیست ؟ چه کاربرد و مزایایی دارد

23 دی, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

فوتون تراپی یکی از تجهیزات زیبایی است که در حوزه پوست و مو کاربرد دارد. این دستگاه یکی از محبوب ترین و بهترین روش زیبایی پوست و مو است. فروشگاه کراتین مو دارای انواع دستگاه فوتون تراپی با کیفیت  است. در این مقاله به بررسی کاربرد و مزایای این دستگاه می پردازیم.

فوتون تراپی چیست ؟

فوتون تراپی یا ال ای دی تراپی یا به اصطلاح نور درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای رفع عارضه‌های پوست و حتی مو می‌باشد. از این روش درمانی که برای نخستین بار توسط متخصصان آمریکایی اختراع شده است و امروزه توسط کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیشیال یا فوتون تراپی را می‌توانید برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت و بدون و تقویت عضلات نقاط مختلف بدن استفاده نمایید. یکی از بهترین روش‌های درمانی برای جوان سازی پوست و بهبود آکنه‌های پوستی می‌باشد. از این روش که یک روش غیر تهاجمی و بی درد است برای مراقبت‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش کار فوتون تراپی

یکی از دلایل اصلی شادابی پوست، کلاژن‌ها هستند و از ایجاد چین‌وچروک در پوست جلوگیری می‌کنند. هرچه قدر سن بالاتر برود، کلاژن سازی در پوست صورت و بدن کندتر خواهد شد و چین‌وچروک‌ها افزایش پیدا می‌کند. قطعاً فوتون تراپی باعث ایجاد کلاژن و الاستین در پوست می‌شود.

در واقع نورهایی که در این روش وجود دارند باعث ایجاد کلاژن بیشتر در پوست می‌شوند و با دیودهای نوری و امواج نورهای کم انرژی که می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست برسد. این امواج باعث ایجاد واکنش‌های خاص در پوست شده و توانایی که برای تولید مجدد کلاژن از دست رفته است را بازمی‌گرداند. باعث شادابی بیشتر پوست، حذف علائم پیری و ترمیم سریع زخم‌ها و آکنه‌های ایجاد شده می‌گردد.

فوتون تراپی از طول موج‌های آبی و قرمز استفاده کرده و این دو نور هرکدام خاصیت درمانی مختلفی را ارائه می‌نمایند و بر روی بخش‌های خاصی از پوست اثرگذاری دارند. استفاده از این نورها باید با توجه به نظر پزشک انجام بگیرد. زمانی که به یک متخصص پوست برای فوتون تراپی مراجعه می‌کنید، متخصص با توجه به نیازهای پوستی شما از این دو طول موج نور استفاده می‌کند.

موارد استفاده از فوتون تراپی چیست؟

فوتون تراپی برای تمامی نقاط بدن قابل استفاده است و محدودیت زیادی در این باره نیست و پوست صورت یکی از بخش‌های مهم بدن می‌باشد که بیشتر دچار آسیب قرار می‌گیرد و نسبت به بقیه قسمت‌های بدن بیشتر در معرض دید است. این روش بر روی صورت تأثیر به سزایی داشته و می‌توانید بر روی گردن نیز آن را انجام دهید و نور درمانی با LED را برای رفع مشکلاتی نظیر پوست‌های تیره، اگزما، پیری زودرس، آفتاب سوختگی، درماتیت و آکنه‌ها استفاده نمایید.

عوارض های جانبی فوتون تراپی چیست؟

این روش‌های درمانی یکی از بی‌خطرترین و کم‌ضررترین روش‌ها می‌باشد که توسط بهترین کلینیک‌های پوست دنیا تأیید شده است. البته هر پوستی با پوست‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد و حتی واکنش‌هایی نسبت به درمان نشان می‌دهد اگر تحت درمان دارویی خاصی باشید ممکن است پزشکتان این روش را برای شما خطرناک بداند. عوارض جانبی که پس از هر جلسه نوردرمانی برای شما ممکن است به وجود بیاید شامل: قرمزی یا جوش و کهیر، درد و حساسیت و التهابات پوستی می‌باشد.

فوتون سوپریم سه نور الیزه اورجینال

دستگاه فوتون تراپی مو:

دستگاه فوتون تراپی مو، از جمله دستگاه های لیزری است که دارای سه نور مختلف با طول موج های متفاوت می باشد. با توجه به اینکه هر یک از نورهای این دستگاه، دارای ویژگی های خاصی می باشند، کاربرد خاصی نیز دارند. این دستگاه دارای سه نور به رنگ های قرمز، آبی و سبز بوده و امکان بهبود سلامت موها را فراهم کرده است.

نور سبز دستگاه فوتون تراپی:

نور سبز باعث جذب سریع مواد می شود و همچنین تایم مکث مواد به یک دوم کاهش پیدا کند.نور سبز یکی از انواع نورهای تولید شده توسط دستگاه فوتون تراپی است. این نور می تواند فیبرهای مو را تجدید کند و باعث تغذیه کردن تارهای مو شود. نور سبز می تواند باعث افزایش جذب مواد مختلف استفاده شده بر روی موها شود و تایم مربوط به مکث را به نصف، کاهش دهد.

نور آبی دستگاه فوتون تراپی:

 نور آبی که Blue Light هم گفته می شود باعث بسته شدن کوتیکول مو می شود.

نور آبی دارای طول موج 450 نانومتری است که می تواند در تماس مستقیم با کوتیکول های مو قرار بگیرد. نور آبی برای درمان مویرگی موها و ثابت شدن برخی از محصولات استفاده شده بر روی الیاف مو استفاده می شود. نور آبی می تواند برای بسته شدن کوتیکول های مو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک نور آبی می توان ماندگاری محصولات استفاده شده را افزایش داد. نور آبی می تواند باعث بهبود تکنیک های مختلف زیبایی مو مانند آبرسانی، صاف کردن و … شود. یکی از بهترین مزیت های استفاده از نور آبی برای موها، بهبود کراتینه شدن موها می باشد. برای استفاده از نور آبی، فقط نیاز است که طول موج دستگاه تغییر پیدا کند.

نور قرمز دستگاه فوتون تراپی:

نور قرمز هم جنبه درمانی دارد ، باعث درمان اسکالپ مو می شود. خانم هایی که ریزش مو دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند تا شاهد کاهش ریزش موهایشان بعد از چند بار استفاده باشند. این دستگاه همچنین به رویش مجدد موها کمک به سزایی می کند.

نور قرمز یکی از انواع نورهایی است که با طول موج 600 نانومتر به عمق ریشه های مو نفوذ می کند. نور قرمز می تواند برای درمان ریزش مو فوق العاده عمل کند. نور قرمز به ریشه و عمق موها نفوذ می کند و می تواند به سلول ها برسد. نور قرمز می تواند برای درمان اسکالپ ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

با کمک نور قرمز، متابولیسم کف سر و سلول های مربوط به مو افزایش پیدا می کنند. به همین خاطر، تقسیم سلولی و دفع سموم با سرعت بیشتری انجام می شوند. در صورت نیاز می توان نور قرمز را برای کاهش التهاب و تولید بیشتر پروتئین و تحریک رشد بیشتر موها، استفاده کرد.

مزایای فوتون تراپی مو یا نور درمانی

فوتون تراپی مو یا استفاده از نور برای درمان مشکلات موها، یکی از بهترین روش های درمانی است که تهاجمی و آسیب زا نمی باشد. مزایای فوتون تراپی برای موها، بسیار متنوع بوده و با توجه به کاربرد این روش درمانی، تعیین می شوند. در ادامه می خواهیم به برخی از مزایای نور درمانی برای موها اشاره کنیم.

    کمک به ترمیم پیوندهای مو

    بازسازی موهای آسیب دیده با کمک نور

    بهبود نفوذ مواد مغذی در موها

    غیر تهاجمی و قابل انجام بدون درد

    افزایش نفوذ عمیق تر محصولات مغذی به داخل موها

    کمک به آبرسانی و احیای موهای آسیب دیده و خشک

    کمک به افزایش گردش خون مویرگی در کف سر

    کمک به کاهش ریزش مو و احیای مجدد موها

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی دستگاه فوتون تراپی و مزایا ، کاربرد آن برای پوست و مو پرداختیم. با آگاهی و مطالعه دقیق این مقاله میتوانید باعث زیبایی پوست و مو خود شوید. فروشگاه کراتین مو دارای انواع دستگاه فوتون تراپی با کیفیت و قیمت مناسب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.