انواع سشوار ، و آشنایی با خشک کننده های سر ، ویژگی آن

16 دی, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

از انواع سشوار برای خشک کردن مو استفاده می کنند. این وسیله کارکرد و کیفیت متفاوتی دارد و باتوجه به جنس مو شما ، در انواع سشوار سرامیکی ، سشوار یونی موجود است. برای خرید سشوار باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه این مقاله باهم بررسی می کنیم. فروشگاه کراتین مو دارای انواع مختلف سشوار است که با مراجعه به وبسیایت ما میتوانید بهترین سشوار را باتوجه به جنس مو خود خریداری کنید.

سشوار چیست ؟

سشوار نوعی وسیله برقی است که باتوجه به دمندگی و تنظیم حرارت موهای شما را خشک می کند.سشوار ها کاربرد گوناگونی دارد میتوان علاوه بر خشک کنندگی مو ، به عنوان حالت دهنده مو نیز استفاده شود.

انواع سشوار :

سشوارهای سرامیک

سشوارهایی که با تکنولوژی سرامیک ساخته می‌شوند دارای المنت حرارتی سرامیکی هستند که حرارت تولیدشده توسط آن به مو آسیب نمی‌زند کاملاً یکسان توزیع‌شده و حاوی اشعه اینفرارد می‌باشد که به ساقه مو نفوذ کرده و مو را از داخل نیز گرم می‌کند و باعث سریع‌تر خشک شدن مو می‌شود .سرامیک قابلیت تولید یون منفی را ندارند‌ و در اثر ضربه ممکن است المنت سرامیکی بشکند.همچنین مصرف برق کمتری دارند.

سشوارهای تورمالین

سشوارهایی که با تکنولوژی تورمالین ساخته می‌شوند در داخل بدنه و قسمت انتهایی و سر سشوار ،پودر تورمالین به‌کاررفته است. خاصیت آن تولید اشعه اینفرارد است که به ساقه مو نفوذ کرده و آن را علاوه بر خارج از داخل نیز گرم می‌کند. علاوه بر این دارای خاصیت تولید یون منفی طبیعی هم هست.هنگامی‌که دستگاه گرم می‌شود در اثر حرارت تورمالین یون منفی تولید می‌کند که درنهایت باعث می‌شود نسبت به تکنولوژی سرامیک سریع‌تر مو را خشک کند و از وز شدن مو جلوگیری می‌کند و چون المنت آن سرامیکی نیست احتمال شکستن المنت در اثر ضربه خیلی کم است.

بین تکنولوژی تورمالین و سرامیک پیشنهاد ما استفاده از تورمالین است.

سشوارهای آیونیک

با استفاده از تکنولوژی آیونیک زمان خشک شدن مو کاهش پیدا می‌کند و از وز شدگی مو جلوگیری می‌شود، همچنین در براق‌تر شدن مو هم تأثیر مثبت دارد.

فناوری آیونیک ارزان‌ترین فناوری نسبت به بقیه است و در اکثر دستگاه‌های برقی مرتبط با مو دیده می‌شود.

سشوارهای کراتین

سشوارهایی که با تکنولوژی کراتین ساخته‌شده‌اند می‌توانند یون منفی تولید کنند که باعث کاهش زمان خشک‌کردن مو و وز کمتر می‌شود. اما خاصیت اصلی خود کراتین این است که هنگام کراتینه کردن مو ریشه مو را می‌بندد تا کراتین اضافه‌شده در ریشه مو حبس شود و بیشترین تأثیر از کراتین درمانی گرفته شود. کراتین با نگه‌داشتن دکمه فعال می‌شود و ریشه مو را می‌بندد. درحالی‌که تورمالین و سرامیک نیازی به دکمه برای فعال شدن ندارند.

 

سشوار یونی

در این نوع از سشوارها، از یون های منفی برای خنثی کردن بار مثبت ایجاد شد در مولکول های آب موجود بر روی مو استفاده می شود. که این امر می تواند زمان خشک شدن موهای شما را کاهش دهد. از بین بردن بار الکتریکی موجود به این شیوه می تواند از آسیب به کوتیکول مو جلوگیری کند و این وضعیت ظاهری براق و مستحکم به موهای شما خواهد بخشید.

ضمناً در زمان استفاده از این نوع سشوار نیاز کمتری به افزایش دما خواهید داشت که این امر نیز به خودی خود از آسیب رسیدن به موهای شما جلوگیری می کند. این انواع سشوار از مدل های سرامیکی قیمت بالاتری خواهند داشت

انتخاب بهترین گزینه از انواع سشوار با توجه به جنس مو

حال که انواع سشوار از نطر نوع تکنولوژی مورد استفاده را شناختیم بهتر است ببینیم که چه نوع خشک کننده مویی با جنس موی شما سازگاری دارد.

موی ضخیم و موهای وز: خشک کن موی یونی

افرادی که موهای ضمخت، ضخیم و یا وز دارند، می دانند که خشک کردن این جنس مو، با استفاده از انواع سشوار معمولی می تواند امری طاقت فرسا و زمان بر باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که جنس موهای شما چندان لطیف نیست، بهتر است از سشوارهای یونی استفاده کنید.

موهای نازک: خشک کن موی سرامیکی

افرادی که موهای نازک و ظریفی دارند، به طور معمول می خواهند علاوه بر خشک کردن مو، در طی این فرایند، به موهای سر خود، حجم نیز بدهند. اگر در این دسته از افراد جای دارید، بهتر است موهای خود را با استفاده از سشوارهای سرامیکی خشک کنید. البته فراموش نکنید که استفاده از حرارت زیاد در زمان خشک کردن موها با انواع سشوار فارق از مدل آن می تواند به موهای شما آسیب برساند.

موهای فر: خشک کن مو با متمرکز کننده

وقتی که سخن از خشک کردن موهای فر به میان می آید، یکی از نکاتی که باید مد نظر شما باشد، صاف کردن موها به واسطه خشک نمودن صحیح است. استفاده از انواع سشوار دارای متمرکز کننده باید، می تواند به شما این امکان را بدهد که هوای گرم را با سرعت بالاتری به سمت موهای خود هدایت کنید و به این ترتیب، تاب ها و چرخش های موهای شما را از بین ببرد.

در هنگام سشوار کشیدن از انواع مواد محافظتی استفاده کنید

فارق از اینکه از کدام یک از انواع سشوار استفاده می کنید باید در هنگام کار با این وسایل از مواد محافظت کننده از ساقه مو استفاده کنید. این مواد که پایه ای از جنس سیلیکون دارند، از اعمال حرارت بیش از حد به ساقه موها جلوگیری کرده و علاوه بر آن با ایجاد نوعی حائل در اطراف موهای شما می تواند ظاهری سالم و تمیز به موهایتان بدهد.

جمع بندی : در این مقاله به بررسی انوع سشوار و ویزگی آ پرداختیم . باتوجه به جنس مو و مطالعه این مقاله میتوانید بهترین خرید سشوار را از فروشگاه کراتین مو داشته باشید.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.