پروتئین تراپی مو چیست؟ و چه فوایدی دارد

15 مهر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

درمو ها ماده ای به نام پروتئین موجود است که به سلامت و زیبایی مو کمک می کند. کمبود این نوع ماده باعث شکنندگی مو ها و آسیب رسیدن به بافت مو میشود. پروتئین تراپی مو یکی از روش های درمانی است که به ترمیم مو ، و صافی و احیا مو کمک زیادی می کند. پروتئین درمانی مو با موادی که استفاده میشود باعث از بین رفتن بافت تخریب شدهمو میشود. فروشگاه کراتین مو عرضه کننده انواع مواد پروتئین تراپی مو ، ماسم مو ، و… است. در این مقاله به بررسی پروتئین تراپی مو و فواید آن می پردازیم.

پروتئین تراپی مو چیست ؟

امروزه باتوجه به شیوه تغذیه ناسالم و استفاده از مواد شیمیایی ماند انواع رنگ و دکلره ، استفاده زیاد از سشوار و برسهای حرارتی به بافت مو آسیب رسیده و پروتئین موجود در مو از بین میرود. پروتئین تراپی مو یک روش درمان بازسازی کراتین مو است که با ترکیباتی که در مراکز زیبایی به مو ها میزنند بافت مو تقویت شده و باعث ترمیم مو ها میشود.

فواید پروتئین درمانی مو

 

با استفاده از پروتئین درمانی می توان موها را نرم و خوش حالت کرد. موهایی که دمیج شده و دچار خشکی و اسیب زیادی هستند پس از عملیات احیا و ترمیم مو با پروتئین، صاف و براق می شوند. در برخی مرکز زیبایی این شیوه به کراتین درمانی ونانو کراتین مو معروف است.

برخی از فواید پروتئین درمانی مو اینها هستند:

 

    تقویت ریشه مو

    نرم کنندگی ساقه مو

    مرطوب کنندگی مو

    ترمیم موهای آسیب دیده

    حجم دادن به موها

    ضخیم شدن رشته های مو

    رشد مو و افزایش بلندی مو

    صاف و درخشان شدن موها

چه زمان موها به پروتئین تراپی نیاز دارد؟

موها تحت تثایر عوامل محیطی خشک و دمیج می شوند. این روند به مرور اتفاق می افتد. در حقیقت آسیب دیدن موها پدیده ای نیست که یک شبه پیش آمده باشد. برای مثال با یکبار استفاده از شامپوی نامناسب یا استفاده از سشوار و اتوی مو، مشکلی پیش نمی آید. افرادی که با مشکل مو روبرو هستند معمولا یک یا چند عادت اشتباه را بارها تکرار کرده اند تا جایی که حتی متوجه دمیج بودن موها نیز نمی شوند. اگر این نشانه ها را دارید هر چه سریع تر برای ترمیم موهای آسیب دیده به یک مرکز تخصصی مو مراجعه کنید.

 

نشانه های کمبود پروتئین مو :

قبل از آن که پذوتئین تراپی انجام دهید باید نشانه های کمبود پروتئین را در بافت مو احساس کنید که عبارتند از :

خشک و وزن شدن مو : خشک و وزن شدن مو بر اثر رنگ و دکلره زیاد ایجاد میشود که در این صورت میتوانید پروتئین تراپی انجام دهید.

ریزش مو : کمبود پروتین مو یکی از علت های مهم کمبود پروتئین است اگر ریزش مو داریئد و این ریزش از ریشه مو نیست و تنها ساقه مو شکننده شده و ریزش دارد باید با پروتئین تراپی بافت مو را تقویت کنید.

ازبین رفتن خاصیت ارتجاعی مو : اگر بعد از کشیدن بخشی از مو های خود دوباره به حالت اولیه برگشت یعنی موهای شما دارای خاصیت ارتجاعی است در غیر این صورت نیاز دارید که پروتئین تراپی انجام دهید.

نازک شدن موها : موهای نرم و نازک نشان دهنده کمبود پروتئین است که با روش پروتئین تراپی میتوانید ریشه مو را قوی تر و بافت مو را ترمیم کنید

پروتئین تراپی مو در خانه :

پروتئین تراپی مو با ماست

به طور کلی لبنیات دارای مقدار زیادی پروتئین و اسید لاکتیک هستند. این دو ماده در تهیه یک ماسک موی نرم کننده-پروتئینه قوی مورد استفاده است. به کارگیری ماست ساده تر و راحت تر از سایر لبنیات است. خامه نیز همین ویژگی را دارد. هر کدام از این دو ماده ( ماست یا خامه) را که در اختیار دارید می توانید در تهیه ماسک خانگی پروتئین تراپی از آن استفاده کنید. در یک ظرف مناسب مقداری ماست و یک تخم مرغ کامل را با هم مخلوط کنید. ماست و تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا به صورت یکنواخت در بیاد

اکنون این مواد را با دست یا قلمو روی موها مالیده و در حدود نیم ساعت صبر کنید. پس از این مدت با آب ولرم موها را شستشو دهید. استفاده از ماسک های پروتئینه در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند موها را نرم و لطیف کند.

ماسک موی پروتئین آووکادو

تا همین چند دهه پیش آووکادو اصلا در خانه های ایرانی جایگاهی نداشت. چند صباحی بیشتر از ورود این میوه چرب و مغذی به داخل کشور نمی گذرد. آووکادو در آشپزی و تهیه سالادها و دسرها استفاده فراوانی دارد. اما شاید کمتر کسی از این میوه پر خاصیت برای پروتئین تراپی مو استفاده کرده باشد. اسیدهای چرب و پروتئین بالای موجود در آووکادو یکی از بهترین انتخاب ها برای ترمیم موهای آسیب دیده است. ترکیب آووکادوی له شده با کمی سس مایونز، برای موهای دمیج و خشک همانند یک اکسیر جادویی است. پس از چند بار استفاده شاهد صاف، براق، نرم و حتی لخت شدن موهای وز خواهید شد.

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی پروتئین تراپی مو و فواید آن پرداختیم با انجام موارد بالا و استفاده از برند های معتبر برای پروتئین تراپی مو میتوانید صافی و احیا مو های خود را بدون نگرانی انجام دهید. فروشگاه کراتین مو عرضه کننده بهترین و با کیفیت ترین برند های ماسک مو ، انواع مواد پروتئین تراپی مو کراتین مو و… است که با راجعه به وبسایت کراتین مو میتوانید از قیمت ها و تمام برند های ما آشنا شوید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.