کراتین مو چگونه باعث صافی و احیا مو میشود ؟

15 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

صافی و احیا مو در دنیای امروزه بسیار اهمیت دارد. امروزه با روش های مختلفی که برای سلامت مو در مراکز زیبایی انجام میشود صافی و احیا مو به طور صد درصد به مو های شما باز می گردد. کراتین مو یکی از روش های بسیار ساده است که باعث تقویت مو میشود. فروشگاه آنلاین کراتین مو با انواع محصولات کراتین مو و همچنین دستگاه های با کیفیت و قیمت مناسب توانسته مشتریان زیادی به خود جلب کند. در این مقاله درباره کراتین مو و صافی و احیا مو صحبت می کنیم.

کراتین مو چیست :

کراتین پروتئین موجود در مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی مو و ناخن میشود. این ماده باعث شادابی و درخشندگی مو میشود. عوامل زیادی مانند قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید ، مواد شیمیایی ، و سبک زندگی باهث میشود کراتین در مو و ناخن کم شود در نتیجه شادابی و سلامت مو از بین میرود.

در سال های اخیر کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر روی کار آمده است. در واقع کراتین مورد نیاز به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار میرود به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از مدتی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. کراتینه مو که خود به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. اما همانطور که قبلا ذکر شد، این روش دائمی نیست معمولا بعد ۲ تا ۳ ماه اثر خود را از دست داده و نیاز به شارژ مجدد دارد.

مراقبت های قبل از کراتینه مو

قبل از اینکه به آرایشگاه بروید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای موهای خود اطمینان حاصل کنید. فقط به این که دوست شما بهترین نتیجه را از این روش گرفته است، اکتفا نکنید و در نظر داشته باشید که شرط اول برای کراتینه مو، داشتن مویی فر یا وز است. کراتینه برای موهای صاف و نرم نه تنها توصیه نمی شود، بلکه ممکن است باعث آسیب موهای شما هم شود.

یکی دیگر از مواردی که قبل از کراتینه مو نباید از آن غافل شوید، پیدا کردن آرایشگاه و متخصص قابل اعتماد و حرفه ای است. فرمول مواد کراتینه برای موهای مختلف متفاوت است. پس حتما مطمئن شوید که آرایشگر شما مهارت لازم برای تشخیص بهترین فرمول را داشته باشد.

خرید دستگاه صافی و احیا مو

مراحل کراتین مو :

    موهای خود را با شامپو بشویید؛

    از نرم کننده استفاده نکنید؛

    موها را کاملا خشک کنید؛

    مواد کراتینه را روی موهای خود استفاده کنید؛

    بنا به دستورالعمل آرایشگر خود ۲۰ الی ۵۰ دقیقه صبر کنید که محلول کراتینه اثر کند؛

    طبق نظر آرایشگر و بعد از سپری شدن زمان مورد نظر موهای خود را بشویید و خشک کنید.

با اینکه بعد از انجام تمام این مراحل وقت گیر شاهد موهایی صاف، نرم و درخشان خواهید بود؛ اما لازم است بار دیگر ذکر شود که کراتینه مو فرایندی شیمیایی است و نباید برای رسیدین به زیبایی از سلامت پوست و موی خود غافل شویم.

معایب کراتین مو :

فرمالدهید باعث سرطان میشود:

فرمالدهید موجود در کراتین مو باعث تحریک سلول های سرطانی میشود. البته این ماده به اندازه کم دردسر ساز نیست. این ماده میزان صافی و احیا مو و ماندگاری کراتین مو را بیشتر نگه میدارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام اتو و یا سشوار مو بخار فرمالدهید خارج میشود که ابتلا به سرطان را بالا میبرد.

کراتینه برای زنان باردار اکیدا ممنوع

همان طور که قبلا عنوان شد، بخار های فرمالدهید تا زمانی که اثر کراتینه روی موها باقی است، می توانند با برخورد حرارت سشوار یا اتوی مو متصاعد شوند. خطر این بخار برای زنان باردار چند برابر است.

    هزینه بالا و ماندگاری کم

کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله ۲ تا ۳ ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.

جمع بندی :

 در این مقاله درباره این که کراتین مو چگونه باعث صافی و احیا مو میشود صحبت کردیم بهتر است برای کراتین مو به مراکز زیبایی مراجعه کنید و از مواد با کیفیت برای کراتین استفاده کنید. فروشگاه آنلاین کراتین مو سال ها تجربه در زمینه انواع دستگاه های کراتین و مواد کراتین مو دارد که با اطمینان میتوانید از این فروشگاه خرید کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.