روغن تراپی مو ، کاربرد و تاثیر آن بر رشد و ترمیم مو

8 آذر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کراتین زمانی

روغن تراپی مو بهترین گزینه برای درمان خشکی مو ، شکننده شدن مو ، نازک شدن مو است که امروزه عوامل زیادی مانند تغذیه ، استرس ، استفاده از مواد شیمیایی ، شستشو بیش از حد و… باعث نازک و شکننده شدن مو میشوند. فروشگاه کراتین مو نازی آباد بهترین روغن را برای روغن درمانی به شما ارائه می کند. در این مقاله به بررسی فواید روغن تراپی مو می پردازیم.

روغن تراپی مو چیست ؟

منظور از روغن تراپی مو پوشاندن مو با یک گیاه روغنی است که به آن گرما داده شده است. این کار با هدف افزودن مواد مغذی اضافی به تارهای مو، بستن کوتیکول‌ها، حفاظت از تارهای مو و تقویت مو انجام می‌شود. همین امر نقش روغن تراپی برای درمان ریزش مو را نشان می‌دهد. اساس روغن تراپی، روغن‌‌های گیاهی نظیر زیتون، بادام و نارگیل است. چندین گزینه برای انجام روغن تراپی مو وجود دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید به سالن بروید یا اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه‌ای هستید روغن انجام تراپی مو در خانه نیز امکان‌پذیر است.

اگر موی شما بر اثر استفاده از موتد شیمیایی، سشوار یا اتو مو خشک، وز، شکننده، رنگ‌شده و مستعد شکستگی انتهای مو است، روغن تراپی مو گزینه‌ای مفید برای شما محسوب می‌شود. این روش درمانی با بستن کوتیکول موهای شما از مو در برابر آسیب محافظت می‌کند.

اگر مو یا پوست موی شما گرایش به چرب بودن دارد می‌توانید از روغن کم‌چرب‌تری استفاده کنید. برای این منظور روغن جوجوبا و روغن بادام انتخاب‌های خوبی هستند زیرا سریعاً جذب پوست می‌شوند. جذب سریع کمک می‌کند تا چربی روی مو و پوست سر شما باقی بماند. برای موهای بسیار خشک، روغن نارگیل به‌‌دلیل ضخامت و ثبات در مرطوب‌سازی، انتخاب خوبی به شمار می‌رود.

روغن کنجد سیاه میگ

فواید روغن تراپی مو :

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرد بهترین روغن‌ها را برای انجام این کار برگزینید در نظر داشته باشید به دنبال چه مزایایی برای موی خود هستید. روغن‌های مختلف کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. صرف نظر از این مورد، همیشه از یک روغن گیاهی استفاده کنید و از مصرف روغن‌های معدنی و سبزیجات اجتناب ورزید. روغن معدنی هیچ میلی به ترکیب با پروتئین‌های مو ندارد و قادر به پراکنده‌شدن در فیبر نیست.

روغن آب‌بندی (sealing oil) روغنی است که به ساقه‌ی مو نفوذ نمی‌کند اما به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند. روغن مرطوب‌کننده (moisturizing oil) به ساقه‌ی مو نفوذ می‌کند و از این طریق به مو رطوبت می‌بخشد. بنابراین باید در نظر بگیرید که می‌خواهید از یک روغن آب‌بندی استفاده کنید یا استفاده از یک روغن مرطوب‌کننده را مناسب می‌دانید. اگر به دنبال آن هستید که ظهور وزشدن یا هر مشکل دیگر مرتبط با لایه‌ی بیرونی مو را کاهش دهید از روغن‌های آب‌بندی مانند روغن کرچک یا روغن دانه‌ی انگور استفاده کنید. اگر به دنبال مرطوب‌سازی و بهبود رشد مو هستید به دنبال روغن‌های مغذی باشید که به مو نفوذ می‌کنند. از جمله‌ی این روغن‌ها می‌توان به روغن نارگیل و روغن زیتون اشاره کرد. برای جذب سریع، روغن جوجوبا و روغن بادام انتخاب‌های خوبی هستند. روغن‌های طبیعی گیاهی در فراهم‌کردن مزایای فوق‌الذکر بهتر عمل می‌کنند. روغن‌های معدنی قابلیت نفوذپذیری ندارند. برای مثال، روغن آفتابگردان ساختاری حجیم، پیوندهای دوگانه و ظرفیت محدودی برای جذب در داخل فیبر مو دارد و احتمال اندکی وجود دارد که به ناحیه‌ی لازم برای مو برسد.

روغن نارگیل :

روغن نارگیل در کنار روغن آرگان اثر بخشی فوق العاده ای دارد. این نوع روغن برای درمان شوره سر و درخشان شدن مو بسیار کمک می کند.

روغن ارگان :

روغنی که امروزه به عنوان بهترین روغن مو در دنیا شناخته می شود، از هسته میوه ای به همین نام گرفته می شود. این روغن برای موهای خشک و چرب مناسب بوده و به دلیل وجود ویتامین ای و اسیدهای چرب مفید در ساختار آن، در کنار تقویت موها، شانه زدنشان را نیز راحت می کند.

این سه روغن، اصلی ترین و بهترین روغن مو موجود در محصولات مو هستند. علاوه بر این ها، روغن های کرچک، آووکادو، رزماری، مورد و … نیز در لیست بهترین روغن مو قرار می گیرند.

روغن زنجبیل میگ

همچنین استفاده از برند های معروف محصولات مراقبتی مو علاوه بر روغن تراپی به شما کمک می کند که مو های سالم تری داشته باشید.

روغن بادام :

بهترین روش درمانی برای موهای خشک استفاده

حفظ توازن مناسب رطوبت

روغن تراپی با بستن کوتیکول‌های مو به حفظ و حتی افزایش توازن رطوبت موی شما کمک می‌کند. در مطالعه‌ای که سال 2009 انجام شد محققان دریافتند که روغن نارگیل هنگام استفاده در قبل یا بعد از شست‌وشو، کمبود پروتئین را کاهش می‌دهد. این امر به خاطر قدرت روغن نارگیل برای نفوذ به لایه‌ی رویی پوست و ایجاد حفاظ رطوبتی است.

جمع بندی :

در این مقاله به بررسی انواع روغن تراپی مو پرداختیم بهتر است باتوجه به نوع موهای خود ( چرب ، خشک ، معمولی ) روغن مخصوص خود را خریداری کنید. فروشگاه کراتین مو دارای انواع روغن های با کیفیت است که با مراجعه به وبسایت کراتین مو بهترین محصول را خریداری کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.