کراتین مو چیست و انواع تجهیزات و مراحل آن

28 مرداد, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروزه روش های زیادی برای صافی و احیا مو وجود دارد کراتین مو جز بهترین روش ها برای وزی و موهای اسیب دیده است. فروشگاه کراتین مو انواع تجهیزات لازم مانند ماسک مو ، دستگاه های لازم برای کراتین مو ، و انواع شامپوو… را با بهترین برند و بهترین قیمت ارائه می کند. برای آشنایی با انواع کراتین مو و مزایا و معایب آن با ادامه این مطالب همراه باشید.

کراتین مو چیست ؟

موهای ما دارای مواد معدنی و پروتئینی است که وجود این مواد باعث درخشانی و صافی مو میشود. افرادی که موهای وز و فری و شکننده ای دارد این مواد پروتئینی  کم تر در موهایشان وجود دارد بنابراین کراتین مو با انتقال این مواد به موها باعث صافی و احیا مو میشود.  کراتین مو باید توسط افراد متخصص انجام شود تا باعث آسیب به موها نشود.

انواع کراتین مو :

کراتین مو به طور کلی به 2 دسته تقسیم میشود :

1 کراتین احیا کننده مو

2 کراتین صافی مو

کراتین صافی یا برزیلی مو چیست ؟

کراتین برزیلی یا صافی مو برای وزی مو و کمک به صافی و حالت دهنده مو است که در این روش حجم مو ها تغیری نمی کند و فقط وزی مو از بین می رود.  کراتین برزیلی مو برای افرادی که موهای خیلی ور و مجعدی دارند مناسب است در این روش با دریافت رطوبت حجم مو ها کم شده و باعث صافی مو میشود.  مراحل انجام صافی مو عبارتند از : ابتدا مو ها را به مواد کراتین اغشته می کنیم سپس با اتوی سرامیکی داغ چند بار موها را اتو کشیده تا مواد به ریشه و ساقه مو نفوذ کند.  صافی مو ماندگاری حدود 6 ماه دارد. کراتین مو برزیلی هیچ آسیبی به مو وارد نمی کند و برای سلات مو ها بسیار مفید است.

کراتین نرم کننده مو های فر :

در این روش از کراتین مو تاثیری بر وز شدگی مو ندارد تنها موها را نرم تر و صاف تر می کند. ماندگاری این روش 2 ماه است.  و تمام مراحل آن مانند کراتین برزیلی است و مواد به صورت کامل به ریشه مو نفوذ می کند و با اتو مو فیکس میشود.

کراتینه مو و احیا کردن و جلوگیری از ریزش

شاید یکی از رایج ترین مشکلاتی که اکثرا بر آن باور دار ریزش مو بعد از کراتینه کردن موها است که تصور کاملا اشتباهی است، اگر طبق گفته های شرکت سازنده انجام شود و محلول با ریشه مو تماسی نداشته باشد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، سعی کنید ۲ الی ۳ سانتی متر که به ریشه مانده ماده کراتینه را تمام کنید. و اینکه حتما از موادی با درجه کیفیت بالا استفاده کنید و پس از انجام این کار مراقبت موها را جدی بگیرید.

برترین برند کراتین مو

فواید کراتین مو :

1 صافی و درخشندگی مو ها

2 تاثیر زیادی بر ضخامت و صافی تر شدن مو ها دارد

3 سبک تر و راحت تر شانه زدن مو ها

4 کمک به سلامت مو بر اثر انتقال مواد پروتئینی

معایب کراتین مو :

    مدتی بعد از انجام کراتینه که موها کمی رشد می کنند در قسمت ریشه مو فر و مابقی صاف خواهد بود

    کراتینه مدام ممکن است باعث شما موهایتان پس از مدتی خیلی خشک یا وز شود

    برای اینکه موهایتان روند صافی و یکدستس خود را حفظ کند باید به طور پیوسته روند کراتینه را انجام داده و در بازه های زمانی مشخص آن را شارژ کنید

    ممکن است کراتینه باعث مشکلات پوستی یا خارش و شوره در سر شود

    امکان دارد که انجام مداوم کراتینه سبب ریزش مو یا از دست رفتن درخشندگی اولیه و طبیعی موها شود

    کراتینه می تواند به بافت موهای سر در برخی افراد آسیب برساند

    هم چنین اگر در انتخاب مواد کراتینه توجه لازم به عمل نیاید و از مواد غیر استاندارد استفاده شود می تواند باعث سوختگی در پوست و مو سر شود.

انواع تجهیزات کراتین مو :

1 نانو استیم

2 فوتون

3 سشوار

4 اتو مو

5 برس چوبی

6 برس کربنی

جمع بندی :

 برای این که موهای صاف و سالمی داشته باشید کراتین موبرزیلی ماندگاری بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد پس با شناخت تجهیزات و کراتین مو و اگاهی کامل از این روش می توانید به راحتی باعث احیا و صافی موهای خود شوید. فروشگاه آنلاین کراتین مو دارای بهترین برند های مواد کراتین و تجهیزات  کراتین است که با خیال راحت  و اطمینان می توانید خرید کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.